Fortrolighedspolitik

Velkommen til Trainlines fortrolighedspolitik. Når du anvender vores tjenester, betror du os dine oplysninger. Denne fortrolighedspolitik indeholder information om, hvordan vi passer på dine personlige oplysninger, når du anvender vores tjenester. Vi forstår, at dette er et stort ansvar, og vi arbejder hårdt for at beskytte dine personlige oplysninger.

Gældende fra: 7 november 2022/version 1,12

 

Hvem er vi, og hvad laver vi?

Vi er Trainline. Vi består af en kernegruppe af virksomheder , der arbejder sammen for at hjælpe dig med at få dig derhen, hvor du skal være: 

  • Trainline.com Limited
  • Trainline SAS

Ligesom du selv foretager dine oplysninger også en rejse. Hvordan vi indsamler og anvender dine oplysninger afhænger af, hvorhen du rejser og hvilket tog- eller busselskab, du rejser med. 

Dine personoplysninger og vores løfter til dig 

Dine personoplysninger er meget vigtige for os. Hver gang du bruger vores hjemmeside eller app, forpligter vi os til disse fire løfter om beskyttelse af privatlivets fred: 

  • Vi vil være helt tydelige med hensyn til de personoplysninger, vi bruger, hvordan vi bruger dem og – vigtigst af alt – hvorfor vi har brug for dem. 
  • Vi giver dig valgmuligheder med hensyn til dine oplysninger, og vi gør det klart, hvordan vi bruger dine oplysninger.
  • Vi holder dine personoplysninger sikre ved hjælp af den bedst mulige teknologi og de bedste medarbejdere og processer. 
  • Vi har skåret ned på fagjargonen for at hjælpe dig med at tage informerede valg om dine personoplysninger.

Personoplysninger du giver os

Du kan være nødt til at give os dine personoplysninger for at bruge vores tjenester og reservere billetter – mere om det nedenfor. 

Personoplysninger er alt, hvad der hjælper med at identificere. Det er f.eks.: 

  • navn 
  • e-mail- eller faktureringsadresse 
  • alder 
  • betalingskortoplysninger 
  • telefonnummer  
  • hjemmeadresse
  • oplysninger om alle relevante togkort, rabat-eller loyalitetskort du måtte bruge 

Personoplysninger du giver os om andre 

Det kan være, at du foretager en rejse sammen med andre passagerer, hvis oplysninger vi også har brug for, for at de kan rejse.  

Når du indtaster andres personoplysninger, bekræfter du samtidig, at du enten har deres tilladelse til at gøre det eller tilladelse fra deres forælder eller værge (hvis passageren er under 16).  

Hvordan vi bruger dine oplysninger

Vi bruger dine oplysninger på flere forskellige måder — hvad vi gør, afhænger af oplysningerne. Det forklares detaljeret herunder og viser, hvad vi gør og hvorfor.

Personoplysninger vi indsamler automatisk

Hver gang du bruger vores hjemmeside eller app, indsamler vi automatisk visse oplysninger ved hjælp af cookies og enhedsoplysninger. Cookie-link

Tredjeparter

Vi deler dine personoplysninger med følgende tredjeparter.

TPS

Opbevaring af dine oplysninger

Mens du bruger vores tjenester, vil dine personoplysninger være sikre hos os, men vi vil aldrig opbevare dem længere, end vi har brug for.

Så snart vi ikke længere har brug for dine personoplysninger til at kunne tilbyde dig vores fulde tjenester, sørger vi for, at de enten bliver slettet eller anonymiseret.

 

Cookies

Vores hjemmeside og app er brugervenlige takket være cookies. Cookies er små bidder af personlige oplysninger, som vi automatisk indsamler, når du bruger vores hjemmeside eller app.

Lad os sige, at du besøgte vores hjemmeside og ændrede dine indstillinger til at betale i euro i stedet for pund. Cookies hjælper os med at huske dine valutapræferencer – så vi kan vise dig priser i euro næste gang. Ret smart, ikke?

Vores cookie-politik giver en fuld oversigt over, hvordan vi bruger cookies, og hvordan du kan redigere dine præferencer.

 

Personlig tilpasning af din oplevelse

Lige som en venlig barista, som kender din daglige kaffebestilling, ønsker vi også at tilbyde dig en personlig service. Baristaen genkender dig, når han ser dit ansigt, mens vi stoler på cookies for at vide, at det er dig.

Vi kombinerer cookie-oplysninger med reservations- og søgehistorik for at skræddersy din oplevelse.

Se flere oplysninger i vores cookie-politik

Internationale dataoverførsler

Vi overfører dine personoplysninger til andre Trainline-virksomheder i vores kernegruppe og tjenesteudbydere uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, EØS. Vi samarbejder kun med tjenesteudbydere, der kan bevise over for os, at de har de samme højde standarder for beskyttelse af dine oplysninger, som vi har.

Dine oplysninger bliver altid sikkert behandlet. Hvis vi overfører dine personoplysninger uden for EØS, har vi regler og trin, der er indført for at sikre, at dine personoplysninger opbevares sikkert og beskyttet. Normalt betyder det, at vi har standardkontraktbestemmelser, der er godkendt af Europa-Kommissionen i vores kontrakter med parter uden for EØS, eller vi stoler på Europa-Kommissionens beslutninger om tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

 

Sikkerhed

Vi har indført strenge og akkrediterede sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre, at dine personoplysninger ved et uheld eller ondsindet bliver tilgået, brugt, ændret eller slettet uden udtrykkelig tilladelse. Derudover begrænser vi strengt adgangen til dine oplysninger til kun de ansatte, leverandører og betroede tredjeparter, der har et forretningsbehov for at få adgang til dem, og de er alle underlagt bindende, kontraktlige fortrolighedsforpligtelser.

 

Udtjekning som gæst

Hvis du har travlt, kan du reservere billetter uden at logge ind eller oprette en konto. Din e-mail med bekræftelsen giver dig mulighed for at oprette en konto eller forbinde din reservation til en eksisterende konto. Vi anbefaler, at du gør dette, da det vil gøre det lettere at administrere din reservation.

Vi vil opdatere din konto med alle ændringer, du foretager af dine markedsføringsrelaterede indstillinger.

Dine rettigheder

Du har ret til personoplysninger. For at udøve nogen af disse rettigheder bedes du kontakte os på DPO@thetrainline.com. Du kan finde flere oplysninger i afsnittet Kontakt os nedenfor.

Dine rettigheder er:

Dataportabilitet

Dette gælder oplysninger, du giver os.

Du kan bede os om at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig på en letlæselig måde.

Få mere at vide

Rettelse

Du kan til enhver tid rette eller ændre dine personlige oplysninger, f.eks. dit navn eller din e-mailadresse, ved at besøge din konto i vores app eller på vores websted.

Få mere at vide

Rettelse

Begrænsning af behandling

Du kan bede os om at begrænse behandling oplysninger under visse omstændigheder.

Få mere at vide

Adgang

Du kan bede os om kopier af dine oplysninger. Denne rettighed gælder altid, men der er visse undtagelser.

Få mere at vide

Sletning

Du kan bede os om at slette dine oplysninger i visse tilfælde

Få mere at vide

Indsigelse mod behandling

Du kan gøre indsigelser imod måden, hvorpå vi behandler dine oplysninger

Få mere at vide

Luk din konto

Du kan vælge at lukke din konto og slette data, vi har, ved at klikke på knappen nedenfor:

 

Luk konto

 

Du skal også logge ud af din konto, hvis du i øjeblikket er logget ind.

Tag kontakt

Du kan kontakte os på en af følgende måder:                                                                                                

Email: DPO@thetrainline.com

Post: Data Protection Officer, PO Box 23972, Edinburgh, EH3 5DA.      

Vi vil altid sætte pris på muligheden for at besvare spørgsmål eller løse eventuelle klager direkte via ovenstående kontaktpunkter.  Hvis du ikke er tilfreds med vores svar, har du ret til at klage til den relevante tilsynsmyndighed for databeskyttelsessager.

Kontakt den relevante tilsynsmyndighed

Du kan klage over, hvordan dine personlige oplysninger bruges til den relevante tilsynsmyndighed.   Hvis du er kunde i Storbritannien: Du kan finde ud af mere via dette link.  Hvis du befinder dig i EU, kan du finde ud af mere her.